Bäverscout (7 år)

Nyfiken på scouting, men inte tillräckligt gammal? Scout kan du bli från årskurs två, men hos oss är du välkommen redan från första klass!

Bäverscouterna är 7 år gamla d.v.s. du går i årskurs ett. Bäverscouter har med sig en förälder som deltar i verksamheten. Bäverscouterna träffas för möten kl 13-15 en söndag i månaden. Scouterna ska då ha med sig egen matsäck.

Bäverscouter är ett första steg in i den stora scoutfamiljen med stor gemenskap. I bäverscouterna leker vi, upptäcker naturen, gör saker med händerna och har roligt. Scouterna har naturen och friluftslivet i fokus med aktiviteter kretsande kring samarbete och äventyr. Varken barn eller vuxna behöver några förkunskaper. Det är viktigt att ha oömma och väderanpassade kläder och skor eftersom vi alltid kommer att vara ute.

Intresserad? Fyll i vår intresseanmälan>>

Avdelningsledare